link_mdr
aktualności
2010 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  min min min min min min min min min min min min
23 czerwca 2010

Automat na bilety przy drodze dla rowerów - odsłona druga

Jak pisaliśmy przed miesiącem, przy drodze dla rowerów na Lotniczej (k. Astry) został zainstalowany automat na bilety, w sposób zmuszający pieszych do chodzenia po drodze dla rowerów. Sprawa została zgłoszona do ZDiUM-u (czytaj poniżej), a jednocześnie monitorowany był postęp prac. W ostatnich dniach okazało się, że, i owszem, automat zostanie obrócony o 180 stopni, nie zlikwiduje to jednak braku skrajni od drogi rowerowej. Poniżej pismo w tej sprawie:



L.Dz. 185/40/10, Wrocław, 23-06-2010

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta  we Wrocławiu
ul. Długa 49
53 - 633 Wrocław

Dotyczy: Automatu biletowego znajdującego się w skrajni drogi rowerowej


Szanowni Państwo,

Pod koniec maja 2010 roku przy drodze rowerowej ulicy Lotniczej, przy jezdni południowej, na wysokości Domu Handlowego „Astra” został ustawiony automat biletowy należący do Spółki Akcyjnej „Mennica Polska”, operatora Wrocławskiej Karty Miejskiej. Automat biletowy został ustawiony bezpośrednio przy drodze rowerowej, frontem do środka drogi. Taka sytuacja mogła stworzyć bezpośrednie zagrożenie zderzenia rowerzysty z osobą dokonującą zakupu biletu w automacie biletowym. Osoba korzystająca z automatu jest zmuszona stać na środku drogi rowerowej (według art. 2 podpunkt 5 Prawa o Ruchu Drogowym droga dla rowerów jest przeznaczona do ruchu rowerów, czyli nie pieszych), przez co znacząco zwęża światło drogi rowerowej do rozmiarów, gdy rowerzysta nie będzie móc w stanie utrzymać bezpiecznej odległości od pieszego. Pieszy wchodząc na drogę dla rowerów łamie Art. 11 ust. 4 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, ponieważ bezpośrednio przy drodze dla rowerów w opisanej sytuacji znajduje się chodnik. Automat biletowy nie spełnia także skrajni, która według Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430),  powinna wynosić minimum 0,2m, zaś zgodnie ze Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu tras rowerowych Wrocławia przyjętymi Zarządzeniem Prezydenta Wrocławia nr 5493/05, skrajnia winna wynosić 0,5m. W powyższej sytuacji skrajnia wynosi 0m. Po zgłoszeniu sprawy drogą meilową do ZDiUMu dostałem następującą odpowiedź:

„Dzień dobry, lokalizacja biletomatu jest niezgodna z opiniowanym przez ZDiUM projektem (zieleniec ogrodzony metalowym płotkiem po drugiej stronie chodnika).
Prosimy o podjęcie stosownej interwencji u wykonawcy prac.”
--
Z poważaniem
_____________________________
 
Ewa Mazur
Rzecznik Prasowy
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta
53-633 Wrocław ul. Długa 49
Tel.: 071 376 08 72
E-mail: emazur@zdium.wroc.pl

Świadczy to o samowoli wykonawczy prac pracującego na zlecenia operatora Wrocławskiej Karty Miejskiej. Operator po zgłoszeniu problemu w dniu 21 VI podjął prace związane z złym umiejscowieniem automatu biletowego. Wybrukowano trawnik między chodnikiem a automatem biletowym oraz uczyniono przygotowania do obrócenia biletomatu o 180 stopni względem jego osi. Likwiduje to problem pieszych na drodze rowerowej, lecz nadal pozostaje kwestia niezachowanej skrajni rowerowej. Skrajnia musi wynosić minimum 20cm, aby rowerzysta nie zahaczył kierownicą o przedmioty wystające poza skrajnię. Przy manewrze omijania lub wymijania rowerzysta może zderzyć się z automatem biletowym uszkadzając rower, a nawet doprowadzając do utraty zdrowia rowerzysty.

Wnosimy zatem o niezwłoczne wykonanie prac w celu doprowadzenia do zgodności inwestycji z obowiązującymi Standardami oraz Rozporządzeniem.

Jednocześnie zwracamy Państwa uwagę na przestrzeganie terminu udzielania odpowiedzi wynikającego z art. 237 § 1 KPA w zw. z art. 244 § 1 KPA. Stosownie do przywołanych przepisów organ właściwy do załatwienia wniosku powinien załatwić wniosek bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Z kolei zgodnie z art. 244 § 2 KPA o sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się równocześnie wnioskodawcę.


Z poważaniem
Piotr Łąk
 


I jeszcze z flanki Gazety Wyborczej:

Doładowanie karty miejskiej w kolizji z rowerzystami (24.06.2010)

By skorzystać z automatu do obsługi wrocławskiej karty miejskiej ustawionego na ul. Lotniczej, trzeba stanąć na ścieżce rowerowej - zauważył nasz Czytelnik.

Wprowadzenie wrocławskiej karty miejskiej związane jest z postawieniem w mieście automatów do jej obsługi.

- Urządzenia ułatwią korzystanie z usług komunikacyjnych, jednak czemu montuje się je tak bezmyślnie? - irytuje się nasz Czytelnik Paweł Smolnik, który zwrócił się do nas z prośbą o interwencję. - Automat do obsługi Urbancard naprzeciw stacji paliw Bliska stoi tuż przy drodze rowerowej, rzec można, "twarzą" w kierunku ścieżki. Każda osoba obsługująca automat powoduje zagrożenie dla tych, którzy zgodnie z przepisami poruszają się na dwóch kółkach. Ich kolizje są wręcz nieuniknione. Już wcześniej miejsce to było bardzo niebezpieczne, z powodu dużego natężenia ruchu pieszych, którzy przekraczają w tym miejscu drogę dla rowerów. Automaty stawia we Wrocławiu Mennica Polska, po wcześniejszym uzgodnieniu każdej lokalizacji ze służbami miejskimi. W ważnych komunikacyjnie punktach miasta zamontowano już ponad 60 urządzeń do obsługi Urbancard.

Michał Zalewski, kierownik projektu ze strony Mennicy Polskiej: - Dostaliśmy dokładną listę lokalizacji dla automatów, i przyznaję, w tym miejscu popełniliśmy błąd. To chyba jedyny taki wypadek przy montażu tych urządzeń we Wrocławiu. Projekt jest na etapie uruchamiania i już zauważyliśmy, że ten konkretny automat tak stać nie może. Zostanie przeniesiony w inne miejsce w ciągu najbliższych, dwóch, trzech tygodni, niezwłocznie po ustaleniu, gdzie nie będzie kolidował z drogą dla rowerzystów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
Agata Saraczyńska

spacer
rowerzyści ponad wszystko !
Większość dróg dla rowerzystów powstało na chodnikach dla pieszych często pozostawiając mniejszą część chodnika pieszym.W dodatku gdzieś tak od pół roku rowerzyści masowo okupują chodniki które od wielu lat były wyłącznie dla pieszych . Widać jak pędzą i lawirują między pieszymi nieraz całe hordy rowerzystów . Wg . dziennikarzy piesi obok drogi rowerowej powinni chodzić gęsiego a wyprzedzenie czy ominięcie osoby z wózkiem czy pary osób nie wchodzi w rachubę gdyż - kończy się z reguły wejściem na pas dla rowerzystów. Dziennikarze bronią i usprawiedliwiają rowerzystów bo podciągają ich pod święte krowy i wolą narzekać na pieszych czy zmotoryzowanych . Zresztą piesi nie mają lobby ani oficerów więc o interes ich i obronę nikt nie występuje. Rowerzyści uważają ,że skoro pieszy łamie przepisy to oni też mogą łamać przepisy . Tylko jest jedno ale - piesi po drogach rowerowych rzadziej wchodzą z roztargnienia czy bez musu a rowerzyści wg .nowych przepisów po chodnikach między pieszymi mogą jeździć jak kto woli i chce . Wejście na drogę dla rowerzystów jest prawie przestępstwem i kończy się często obdzwonieniem a nawet zruganiem czy wyzwaniem pieszego , natomiast pieszy na chodniku ma być rozumny, tolerancyjny i wyrozumiały .Tłumacząc się także ,że rower przecież nikogo nie zabije a gdy samochód potrąci bywa różnie .Wg. Ewy Wolak piesi powinni cieszyć się z obecności rowerzystów na chodniku a zmotoryzowani od zajeżdżania drogi ,spowalniania ruchu samochodowego i szachownicy czerwonych pasów . Czy ktoś robił obliczenia ile więcej zużywają paliwa i emitują więcej spalin samochody gdy są spowalniane przez rowerzystów i gęstą infrastrukturę rowerową ? Dlaczego w miastach są korki drogowe i co ciekawe zwiększa się ilość rowerzystów i samochodów też ? Spróbuj przejechać zbyt blisko rowerzysty to usłyszysz wyzwiska lub gesty pobudzonego osobnika . Natomiast gdy on przejeżdża zbyt blisko ciebie np. z prawej strony niemal ocierając się o lusterko samochodu - to jemu wolno i masz milczeć bo chronią go przepisy oraz propagatorzy szału rowerowego.Pamiętaj stronniczy dziennikarzu ,biurokrato i decydencie rowerowy - to zmotoryzowaniu dzięki opłatom ,wydatkom ,mandatom wnoszą najwięcej do kasy gminy i budżetu państwa oraz są źródłem utrzymania innych dlatego więcej szacunku dla zmotoryzowanych .Pamiętaj zakłamany i obłudny urzędniku - chodzenie po chodniku między jadącymi rowerzystami z inną kulturą i mentalnością niż zagranicą , nie należy do przyjemności .Chyba ,że gdzieś tak lubią chodzić między rowerzystami to niech chodzą . Ale ja w zbiorowym "sadomasochizmie "chodnikowym wśród pieszych nie będę brał udziału - gdy co chwilę jakiś rozpędzony rowerzysta koło mnie przejeżdża . Protestuję - widząc brak bezpieczeństwa , utrudnienie życia , chamstwo i agresję na chodniku . Tylko ,że niektórzy sprawcy zamieszania na chodniku swoich błędów i złego zachowania nie widzą ale za to widzą pieszych jak źle chodzą i łamią przepisy .Jest jakaś mniejsza część rowerzystów zachowujących się normalnie ,przewidująco i przepisowo ale ta mała grupa nie jest w stanie zmienić złego wizerunku rowerzysty . Rowerzysty który żąda tolerancji i zrozumienia wobec siebie a nie dając nic w zamian bo są tylko pretensje , nowe żądania i ograniczenia dla innych oraz nagminne łamanie przepisów ruchu drogowego i ignorancji innych .

nie wyssane z palca



ilosc komentarzy: 1
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 11 - 19
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  1. Automat na bilety przy drodze dla rowerów - odsłona druga
  2. Czy powstanie przejazd rowerowy przez trasę W-Z? Sekret Zamkowej Bramy
  3. Święto Wrocławskiego Rowerzysty 2010 - relacje
  4. Rowerowy King Size
  5. Hyła: ruch pod prąd można legalnie dopuścić. ZDiUM: niedasię
  6. Dutkiewicz: po nauki do Adamowicza
  7. ŚWIĘTO WROCŁAWSKIEGO ROWERZYSTY 13 czerwca 2010, pl. Solny 11:00
  8. Ankieta na temat uspołecznienia
  9. Oferta pracy w Sekcji rowerowej UM
  10. Automat na bilety przy drodze dla rowerów
  11. Zaproszenie do akcji dokumenta-ciclista, czyli pokaż światu swój rower 22 maja na Wyspie Słodowej!
  12. Przyszła pora na Cyklistów - exodus do rowerowej ziemi obiecanej
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa