link_mdr
aktualności
2010 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  min min min min min min min min min min min min
15 grudnia 2010

Wyślij apel do Radych Miasta w spawie zwiększenia budżetu na rowery!

Szanowni Mieszkańcy Wrocławia, Rowerzyści, Piesi i Kierowcy!

Zwracamy się do Was z ogromną prośbą o przesłanie do Radnych Miejskich apelu dotyczącego zwiększenia środków na realizację Polityki Rowerowej Wrocławia.

Wysyłka apelu do wrocławskich Rajców zajmie tylko chwilę, a jest ostatnią szansą na znaczącą poprawę warunków transportowych w mieście. Nie tylko dla rowerzystów.

Dzięki zwiększeniu budżetu na ścieżki rowerowe zyskają wszyscy podróżujący po Wrocławiu: cykliści bezpieczną infrastrukturę i możliwość zrezygnowania z podróży po chodnikach, kierowcy mniejsze korki, jeśli zakładane 15% podróżujących przesiądzie się na rowery, a piesi chodniki wolne od rowerzystów czujących się niepewnie na jezdni.

Wystarczy tylko jeden meil, a efekt może okazać się bezcenny. Teraz się ważą losy budżetu (zobacz wcześniejsze doniesienia).

Liczy się zatem KAŻDY głos! Przekażcie dalej, namówcie znajomych, rodzinę, sąsiadów... Pokażmy, że jest nas dużo i oczekujemy zmian!

Wrocławska Inicjatywa Rowerowa
 



Poniżej lista adresów 37 Radnych Wrocławia. Prosimy także o wysłanie kopii meila (CC) do biura Prezydenta oraz na nasz adres (podane poniżej).

bohdan.aniszczyk@rada.wroc.pl, modest.aniszczyk@rada.wroc.pl, piotr.babiarz@rada.wroc.pl, wojciech.blonski@rada.wroc.pl, krzysztof.bramorski@rada.wroc.pl, jan.chmielewski@rada.wroc.pl, leszek.cybulski@rada.wroc.pl, rafal.czepil@rada.wroc.pl,
iwona.dyszkiewicz-najda@rada.wroc.pl, elzbieta.goralczyk@rada.wroc.pl, renata.granowska@rada.wroc.pl, agata.gwadera-urlep@rada.wroc.pl, tomasz.hanczarek@rada.wroc.pl, szymon.hotala@rada.wroc.pl, krzysztof.kilarski@rada.wroc.pl,
jaroslaw.krauze@rada.wroc.pl, piotr.kuczynski@rada.wroc.pl, henryk.macala@rada.wroc.pl, renata.mauer-rozanska@rada.wroc.pl, jerzy.michalak@rada.wroc.pl, damian.mrozek@rada.wroc.pl, urszula.mrozowska@rada.wroc.pl, andrzej.nabzdyk@rada.wroc.pl, katarzyna.obara-kowalska@rada.wroc.pl, jacek.ossowski@rada.wroc.pl, czeslaw.palczak@rada.wroc.pl, agnieszka.rybczak@rada.wroc.pl, jerzy.skoczylas@rada.wroc.pl, miroslawa.stachowiak-rozecka@rada.wroc.pl, anna.szorec@rada.wroc.pl,  urszula.wanat@rada.wroc.pl, lukasz.wyszkowski@rada.wroc.pl, malgorzata.zawada@rada.wroc.pl, maria.zawartko@rada.wroc.pl, maciej.zegan@rada.wroc.pl, maciej.zielinski@rada.wroc.pl, wanda.ziembicka-has@rada.wroc.pl

CC:
bpr@um.wroc.pl, wir@eko.org.pl
 



Poniżej podajemy naszą treść apelu, którą można skopiować, bądź napisać własną wersję.


Szanowni Radni Rady Miejskiej Wrocławia,

Pragnę zwrócić się do Państwa z gorącym apelem o zapewnienie odpowiednich środków finansowych na realizację Polityki Rowerowej Wrocławia uchwalonej 14.10.2010. Obecnie zapisana kwota w projekcie budżetu miasta na realizację Programu Rowerowego - ok. 1,8 mln zł – praktycznie przekreśla już na starcie możliwość osiągnięcia celów zapisanych w Polityce Rowerowej i czyni z niego pustą deklarację.

Jednym z głównych celów Polityk Rowerowej jest osiągnięcie minimum 10% udziału rowerów w ruchu miejskim do 2015 roku. Cel ten jest ambitny, jednakże możliwy do osiągnięcia (niedalekie nam Drezno notuje dziś 16% ruchu). Żeby tak się jednak stało, potrzebne jest znaczne zwiększenie środków na jego realizację.

Redukcja o ponad 50% kwoty 3,8 mln zł przewidzianej na rowery w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym (kwoty, która i tak była dalece niewystarczająca), stoi w jawnej sprzeczności z przedwyborczymi deklaracjami Prezydenta Dutkiewicza i oznacza niemal całkowite zamrożenie działań inwestycyjnych Sekcji Rowerowej!

Według mojej wiedzy, większość proponowanej obecnie kwoty (1,8 mln zł), pochłonie system wypożyczalni rowerowych (ok. 1,3 mln zł), ok. 0,2 mln zł przeznaczone zostanie na akcję usuwania wystających krawężników, a ok. 0,3 mln zł kosztować będzie dokumentacja „bram do centrum” - punktowych inwestycji usprawniających ruch w centrum miasta. Tym samym wyczerpany zostanie cały budżet rowerowy. Niemożliwa będzie realizacja choćby dwóch kluczowych pakietów inwestycyjnych - połączenia głównych tras rowerowych, wartych odpowiednio: 2 mln i 3,4 mln zł.

Najgorsze jednak, że zostanie przerwana ciągłość procesu: w jednym roku projekt, w kolejnym jego realizacja. Aby móc dalej spinać system odcinków tras rowerowych, należałoby w przyszłym roku opracować dokumentację na kolejny pakiet, który mogłyby być realizowany w 2012 roku. Koszt takiego pakietu to ok. 1 mln zł. Ponadto, na realizację czekają m.in.: wielce oczekiwana kontynuacja akcji stawiania stojaków rowerowych (zgłoszonych zostało już ponad 100 lokalizacji, w tym wiele przy szkołach) – koszt ok. 0,3 mln zł, czy gotowy projekt (wraz z pozwoleniem na budowę) fragmentu Rowerowej Trasy Nadodrzańskiej: od Mostu Milenijnego do Mostu Osobowickiego – koszt ok. 2 mln zł.

Według prostych szacunków minimalną kwotą dającą realną szansę na osiągnięcie celów stawianych w Polityce Rowerowej byłaby suma 8,2 mln zł (ekwiwalent zakupu zaledwie jednego nowego tramwaju!), zaś zadowalającą 10,5 mln zł. Dopiero utrzymanie finansowania programu rowerowego na takim poziomie (w skali rocznej) zapewniłoby realizację gotowych już projektów oraz możliwość planowania na przyszłość.
 
Przy całym zrozumieniu dla obecnej kondycji finansowej miasta, proponowany poziom wydatków trudno uznać za nadmiernie wysoki (mniejszy od Wrocławia Gdańsk zapewnia na inwestycje rowerowe przeszło 17 mln, a Zielona Góra potrafi przeznaczyć 1,8 mln w ciągu roku na realizację tylko jednej trasy!).

Osiągnięcie wskaźników zapisanych w Polityce Rowerowej oznacza bardzo wyraźne odciążenie niewydolnego systemu komunikacyjnego Wrocławia i jego ekologizację. Inwestycja w ruch rowerowy to bezsprzecznie najbardziej efektywny sposób na osiągnięcie szybkiej ulgi dla wiecznie zakorkowanego miasta. Wrocławia po prostu nie stać, żeby nie inwestować w rowery!

Redukcja wydatków miasta do poziomu 1,8 mln pozbawia nas nadziei na zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu rowerzystów w centrum miasta. A także przekreśla całkowicie szansę na realną poprawę warunków dla komunikacji rowerowej w ciągu najbliższej Państwa kadencji.

Kontynuacja obecnej polityki miasta polegającej na budowaniu dróg rowerowych niemal wyłącznie „przy okazji” innych inwestycji drogowych, to nie tylko nieefektywny sposób wydatkowania publicznych pieniędzy. To także dalszy spadek bezpieczeństwa rowerzystów. Wrocław już dziś jest liderem jeśli chodzi o ilość wypadków z udziałem rowerzystów! Wzrastać też będzie uciążliwość ruchu rowerowego, zwłaszcza dla pieszych. Pourywane odcinki dróg rowerowych i nadmierna prędkość samochodów na ulicach miasta powodują wzrost liczby rowerzystów jeżdżących po chodnikach. Przy planowanym (niedo)finansowaniu Programu Rowerowego, nie ma żadnych perspektyw na poprawę tego stanu rzeczy.

Apel kieruję do poczucia uczciwości tych z Państwa, którzy w listopadzie szczerze i świadomie poparli uchwalenie Polityki Rowerowej Wrocławia. Liczę także na zrozumienie wagi problemu przez wszystkich Radnych, bez względu na barwy polityczne, i dołożenie starań na rzecz
zwiększenia budżetu na Program Rowerowy.
 

spacer
Na pewno ta lista emaul jest poprawna? : Your message Subject: Budżet 2011 was not delivered to: wanda.ziembicka-has@rada.wroc.pl because: User wanda.ziembicka-has (wanda.ziembicka-has@rada.wroc.pl) not listed in Domino Directory

e-mail
Adres jest poprawny, to problem techniczny w serwerze (?) rady, przynajmniej taką informacje otrzymaliśmy.

Kuba

czas odpowiedzi
Ciekawe jak szybko dostanę odpowiedź na moje kilka dodatkowych pytań :)

M.U.



ilosc komentarzy: 3
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 09 - 24
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 115 |
  1. Wyjazd studyjny 16-22.05.2010 Niemcy, Holandia
  2. Czy wypożyczalnia rowerów miejskich ruszy na wiosnę 2011?
  3. Propozycje na drugie spotkanie Rady
  4. Potrzeba 10 baniek na rowery, czyli ponad setka meili z apelem do Radnych w ramach naszej akcji
  5. Zaproszenie na SPLOT i "Zimę na dwóch kółkach" - na Szewskiej 18/12 (sobota)
  6. Wyślij apel do Radych Miasta w spawie zwiększenia budżetu na rowery!
  7. Apel WIR-u do Radnych: Wrocławia nie stać, żeby obcinać budżet na rowery!
  8. Siedem bram do Starego Miasta - omówienie przetargu na projekt
  9. Interwencja obywatelska w sprawie składowania śniegu i parkowania pojazdów
  10. Obniżanie krawężników vol.2 - drugi przetarg rozstrzygnięty
  11. Zaproszenie na III rocznicowego ALLEY'A - 4.12.2010 (sobota)
  12. Zaproszenie na warsztat: Samochód, rower i tramwaj: co możemy zrobić, by je pogodzić? 6.12.2010
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa